onsdag 9 juli 2008

KENYA FLY CROP


Som många kanske känner till finns det några få länder som har klimatet för att skörda kaffe flera gånger om året. Några av dem är Kenya och Colombia. Idag fick jag mig en ny rolig upplevelse som jag vill dela med mig av. Alla känner säkert till de underbara syrorna som finns i det högväxta kaffet från Kenya. Provade precis olika skördar och hittade en intressant gemensam nämnare. Kaffet som skördats juni till september(även kallad fly crop) hade mycket lägre syra än kaffet som skördats oktober till februari(även kallad main crop). Detta är en tacksam detalj för de som vill använda Kenyakaffe i sin espressoblandning eller som inte är så fullt förtjusta i kraftig syra.

Kom in och prova våran fly crop från Eaagads Estate i Nyeri som jag kommer att rosta i morgon torsdag!