tisdag 11 november 2008

EL CAMPO + KARLSBAD= SANT


I går fick jag en av de sjukaste kaffeupplevelserna i mitt liv!
Det började vattnas i min mun redan då jag malde kaffet. Jag tog fram Karlsbadbryggaren från Walküre, hällde i 45 gram Honduras El Campo sedan på med 90gradigt källvatten från Torhult och väntade.....

När kaffet långsamt hade extraherat och varsamt plockat fram alla aromer var det tid att fylla koppen. Dofterna som spred sig i lokalerna var ljuvliga när jag fyllde koppen. Varsamt började jag småsippa och det rös till i kroppen. Har provat många extrema kaffen under åren som gott och många har varit goda men det här var något alldeles nytt och unikt. Det kändes som att dricka ren druvjuice :-) För den som vill prova är det bara att komma och hälsa på i butiken....

OBS! BEGRÄNSAD UPPLAGA
En kopp: 49:-
En Kanna: 90:-
Lösvikt: 145:-/250g