söndag 18 april 2010

ÖVERMYCKET SJÄL!


Nya Svenssonbutiken

Det finns mycket likheter mellan kultur och mode. Mariano, Therese och Matti sätter Malmö på modekartan. Ikväll var det invigning för nya butiken på gågatan. En kväll som denna bjuder in på många intressant debatter och diskussioner förutom gott kaffe ;-). En som fick mig att gå igång rejält var med en kille från Malmö Media Evolution. Relationen mellan producent och kontakten med konsumenten var den som fick mig att gå igång rejält. Kan du tänka dig att gå in i en butik som säljer musik som inte vet vem som producerat musiken du köper? Men du kan säkert köpa en kaffe av en övergrym barista som inte vet vem som producerat kaffet du dricker. Visst är det kul med den sociala mötesplatsen men själv kan jag föredra att få svar på vad det jag dricker kommer ifrån. Och då nöjer jag mig inte med vart det är rostat eller att det är en övergrym barista som extraherar på sekunder och gram. Ge mig övermycket själ som Svensson gänget hade sagt!


Kafferosteriet och Svensson = Sant!