fredag 22 februari 2008

GRILLAT ÄR GODAST!

Ikväll smäller det!
Efter ett hårt pass bakom baren går jag raskt över till rosten för att slipa till min danske väns tävlingsblandning till Danska mästerskapen. Riktmärket är att få till en riktigt snabb rostning på Guatemalakaffet för att få upp kroppen. Kenyanen är ganska balanserad i sig själv så den går nog också att rosta rätt snabbt och lite ljusare för att få en tydligare karaktär på aromen i blandningen. El salvador blir nog däremot den svårare av dem att rosta eftersom den står för de diskanta tonregistret vilket gör att jag nog måste rosta den lite längre än de andra kaffesorterna för att få ner den lite granna. Jag kommer att rosta 16Kg av blandningen, min vän behöver 6Kg till tävlingen och jag kommer att behålla 2Kg själv vilket gör att det finns 8Kg kvar som jag kommer att sälja till de 8 första inläggen till denna artikeln. Priset är 400:- för 1Kg och frakt ingår om det är inom Sverige. Kaffet kommer att pika om ungefär 8 dagar.