onsdag 2 juli 2008

MISSION IMPOSSIBLE

Oj, oj, oj, vilken tillställning. Har precis kommit hem från ett riktigt utmanande uppdrag. För en tid sedan fick jag förfrågan från företaget Iggesund paper om att hålla en kaffeupplevelse för 270 av deras gäster på 1 timme som en del av ett stort kundevent. En spännande utmaning tyckte jag och begav mig uppåt i landet. Väl framme möttes jag av 20 kockar och 40 personer i serveringspersonalen som var i full gång med förberedelser inför kvällens 5 rätters. I taktpinnen höll Gert Klötzke och vid sin sida hade han Niclas Wahlström från Den Gyldene Freden och Magnus Johansson från Xoko samt 17 andra medhjälpare. Och lilla jag fick även frågan om att tillreda kvällens kaffe till menyn. Valet var solklart, det blev en mustig och fyllig Maragogype med chokladtoner från Antigua i Guatemala som balanserade upp Magnus fruktbomb till efterrätt. Ett mycket roligt och galet event som slutade med en härlig vinprovning tillsammans med Kerstin Rytther.
Magnus Johansson i full gång med efterrätten

Filip i full gång med 56 presskannor på 20 minuter, nytt personbästa ;-)

Niklas & Co i startgroparna med första rätten