tisdag 10 juli 2007

DET KRÄVS EN BRAND

Att det skulle bli den 10 juli kl.22.15 som min titel rostmästare blev till, visste varken jag eller någon annan tror jag. Många erfarna rostare har sagt till mig att jag inte kan kalla mig rostmästare förrän jag fått min första brand. Och jag har nu insett att de har rätt.
De som följt min blogg har sett att jag upptäckt att mina rostningar har börjat bli överhettade. I natt kom svaret och jag är riktigt glad att det var "tyskt stål" som räddade mig. Tack vare konstruktionen var det bara att borsta av maskinen och olja några kugghjul så är blev den som ny igen. Undrar vad som hade hänt om jag haft en plåtmaskin från Turkiet eller USA.
Morgondagen kommer att bli rostfri ;-) och 100% underhåll, hon ska börja glänsa och spinna precis som hon gjorde vid invigningen för över ett år sedan. Tycker nästan lite synd om henne, de senaste veckorna har hon fått pumpa ut närmare 40Kg om dagen den lilla krabaten.
Nu ska det bli skönt med en lite tupplur innan solen går upp.