onsdag 15 augusti 2007

MR AMBASSADOR


Spänningen på rosteriet var hög idag när Ugandas Ambassadör skulle komma. Väl förberedd hade jag rostat kaffe från Mount Elgon som ligger på gränsen mot Kenya. Eftersom jag inte hade någon aningen varför Ambassadören ville träffa en kafferostare i Malmö började vi med en kort introduktion över en presskanna och några passande bakverk. Efter presentationen visade det sig att Mr.Ambassador ville ha hjälp med att lyfta fram Ugandas kvalitetskaffe på världskartan. Oj, tänkt jag och blev lite skakis. Jag berättade lite om Cup of Excellence programmet för att inspirera honom eftersom de för tillfället håller på med en utvärdering i Rwanda. Föreslog att han skulle ta kontakt med Susie Spindler som är ansvarig för programmet. Sedan berättade jag om den stora konferensen och tävlingarna som äger rum i Köpenhamn nästa år. Ska bli spännande och se vart det här projektet slutar någonstans.