söndag 30 september 2007

ORANGE BOURBON

Orange Bourbon

Egentligen skulle jag kunna skriva ett inlägg enadast om arabica arten Bourbon men jag är rätt trött efter ett långt rostpass och har precis rostat ett av mina senaste inköp en "Orange Bourbon" från El Salvador varför jag väljer att göra ett inlägg om den. Tidigare har vi hört talas om röd och gul bourbon men det senate är hybriden orange som bönderna i El Salvador marknadsför rätt hårt som det senaste inom specialkaffe. Den gula avarten är en aning sötare än den röda och den som är orange är mer strävare än de andra, denna skörd har toner som ett torkat apelsinskal. Kom in och prova en liten presskanna så bjuder jag på 18:- i smakrabatt om ni hänvisar till inlägget. Priset blir då 20:- för denna trendupplevelse. priset gäller oktober månad

Röd Bourbon

Gul Bourbon