onsdag 28 november 2007

AFRIKA NÄSTA!

En gång om året träffas de afrikanska länder som strävar efter att producera kvalitetskaffe. De har bildat en organisation som heter East African Fine Coffees Association. Mötena arrangeras i olika länder varje år för att de ska kunna lära av varandra. De bjuder också in föreläsare utifrån för att kunna ta del av det som händer i konsumtionsländerna.

För någon vecka sedan fick jag förfrågan från EAFCA som undrade om jag ville komma ner och hålla en föreläsning på 2008års träff som kommer att hållas i Kampala i Uganda 14-16feb. Igår tackade jag JA med pirrande mage och beslöt mig för att hålla en presentation om att inspirera kaffebönderna till att fokusera på Kvalité istället för kvanitet. Ser det som min största utmaning hittils sedan jag hoppade på specialkaffetåget. Hoppas på att komma hem med många nya kontakter, upplevelser och ökad förståelse om hur de jobbar med kaffeodling i Afrika som jag kan dela med mig av till alla som är intresserade i Sverige.

Den 16/2 klockan 12.30 smäller det!

Kalendarium

.
.
.