torsdag 26 mars 2009

BOKTIPS

För alla er som undrar vad jag gjorde innan jag började med kaffe så jobbade jag på en kommunikationsbyrå i Stockholm som projektledare mellan åren 1998-2002. På min arbetsplats lärde jag känna en mycket intressant människa som hela tiden lyckades med att hitta kreativa lösningar på alla problem. Hans namn är Fredrik Härén som efter IT-bubblan startade sitt eget bolag med sin bror för att hjälpa andra hitta kreativa lösningar. 2007 blev han utsedd till årets talare och har skrivit en rad populära böcker om kreativa idéer. Den senaste boken handlar om serviceyrket vilken jag blev mycket nyfiken över och kontaktade Fredrik innan jul för att höra mer om vad boken innehöll. Han berättade kort om hur boken kom till och jag fall pladask för den och är en bok som jag tycker är passande för alla som jobbar med service, till exempel i en kaffebar eller kaffebutik.

Här är ett litet utkast ur boken.